Re: [ITPOLITIK] åbne standarder (was: Høringen i går

On Tue, 24 Jun 2003 17:09:55 +0200, Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>
wrote:

>Definitionen er mere DKUUGs definition, end den er min.
>Anyway, definitionen er ikke meget progesorienteret, en åben
>standardiseringsproces er blot en af de 3 ingredienser i definitionen.

>Man kan godt gøre en Microsoft-standard åben, ligesom man kan gøre alle
>andre industristandarder åbne. De skal bare igennem en (åben)
>standardiseringsproces. POSIX var jo et produkt fra AT&T før det blev
>ISO standard, ligeledes C og C++. C# og CLI var Microsoft-produkter før
>de blev standardiseret i ISO.

Men passer denne definition så ikke? :

1. Veldokumenteret med fuldstændige specifikationer frit stillet
tilgængelig for enhver.
2. Uden restriktioner på implementering og anvendelse. Herunder
økonomiske og politiske.
3. Uafhængig af individuelle kommercielle interesser og vedligeholdt i
et åbent forum.

Hilsen,
Erik L