Re: [ITPOLITIK] åbne standarder (was: Høringen i går

Erik Lange wrote:

> DKUUG/Kelds definition bygger så vidt jeg er orienteret på praksis og
> anbefalinger fra internationale standardiseringsorganer, og er dermed
> nok den mest "autoriserede" - men er det den "rigtige" ?

Netop, det var derfor jeg brugte ordet /brugbar/ definition i mit
oprindelige indlæg.

Det nytter jo ikke noget, at vi siger at eksempelvis W3C ikke er et åbent
standardiseringsorgan, og dermed underkender brugen af
HTML/XHTML/XML/XSL/XMLSchema/SOAP/WSDL/UDDI...

Vi skal huske på, at mange af de systemer, der bliver indkøbt i det
offentlige sker via udbud. Her gælder ultimativt *kun* det, der står i
kravspec'en - endda ordret.

Mit oplæg gik på, at vi kunne hjælpe med at formulere en standard definition
- eller et standard krav, der kan genbruges, så man ikke spilder tid på at
genopfinde krudtet, samt undgå at man 'falder i fælden'.

--
mvh
Stig Johansen