Re: [ITPOLITIK] Sverige vil forbyde programmer til musikbytte

> "The most dramatic thing is probably the proposed rate for the
> media levy -- the levy (or stealth tax or whatever you want to
> call it)
> would add a decent SEK31 (appx. €3.4 or $4.0) to each blank
> DVD-RW or DVD+RW disc despite its existing retail price. The
> proposed levy for recordable discs (whether a CD-R or DVD-R or
> other digital medium) is SEK0.0025 per megabyte and SEK0.007 for
> re-recordable discs (such as DVD-RW, CD-RW or DVD+RW). "

> Argh... "medieskat" på alle former for digitale medier - også
> harddiske !

> [...]

Det er på tide å hamstre CDR plater så det holder.
Jeg spår Ryanair øket passasjerbelegg til flyplasser
med billige CDR plater innen rekkevidde.
La meg se - 100 stk CDR på spindle NOK 220,- vekt 1.5 kilo
2000 stk på spindle NOK 4400,- 30 kilo.
Avgiftbesparelse i frihandel: SEK 9800,-

Det må være noen der ute som spiser lykkepiller og har lettet fra
bakken.
De drømmer alpedrømmer.

Jeg har ennå i friskt minne de lykkelige 80-årene hvor vogntog
droppet spritlasten til fordel for VHS kassetter.
Avgiften var 25 øre pr minutt på video film. Sånt blir det 45 kroner
av for en 3 timers film + moms.
Avgiften forsvant til slutt. Idag koster VHS kassetter omtrent NOK
20,- så lenge det varer.
De lærer alltid på den harde måten.

Hva blir det neste? Avgift på RAM? La meg nå se.......
Eller enda bedre - kinesiske bittesmå søte pizzaboksmaskiner
med harddisk og det du trenger smuglet inn og solgt av
russisk mafia på torgalmenningen?
Kanskje de lemper ut horene til fordel for datamaskiner?
Ja jeg vet - det har vært varmt i været i dag :-), men hvem vet?

Mvh
Jim Oksvold

--
"Linux is Unix done properly." ®