Re: [ITPOLITIK] Re: Gravøl for fri software på Den Blå Hund i aften kl. 20:30

Jesper Krogh wrote:
> Du er jo en af dem blandt os der arbejder mest med det. Har du nogle
> konkrete ideer til hvad der vil have højest "impact"?

Erik Josefsson er langt mere indvolveret i den praktiske lobbyisme,
han har trasket rundt i Brussels de sidste par uger forud for afstemningen
og aktivt lobbyeret og har forbindelser. Men "vi" er ikke uden forbindelser
i parlamentet, og det giver adgang til en masse insider information, f.eks.
hvem der tvivler og er imod, og derfor skal kontaktes.

FFII er også ved at finde ud af hvilke kurs der skal tages i den
nærmeste fremtid, jeg ville forslå at samarbejde med FFII.

Men det jeg tror har højest impact i parlamentet er hvis danske SMV
går ud og siger at vi ønsker ikke patenter på software, og forklarer
EU parlamentarikerene hvorfor.

Ligeledes er der forbruger synsvinklen og open source vinklen, de fleste
der er interesserede i Open Source er allerede imod software patenter,
f.eks. SF og de grønne i EU parlamentet.

Det er dog vigtigt at undgå at få det til at se ud som om OSS
udviklerene ønsker at pådutte virksomheder OSS ideologien, fordi det
argument kan bruges til at marginaliser OSS som ekstremister. Det er
i nogen grad hvad jeg tror der er sket med FFII og Hartmut.

se RMS:
        http://www.guardian.co.uk/online/story/0,3605,970294,00.html

McCarthy' svar:
        http://www.guardian.co.uk/online/story/0,3605,975126,00.html