Re: [ITPOLITIK] Re: Gravøl for fri software på Den Blå Hund i aften kl. 20:30

On Wed, 18 Jun 2003 00:10:09 +0200 (CEST), Hans Schou <sslug@sslug>
wrote:

> Jeg har prøvet at gøre opmærksom på det mange gange,
>men de kan stadig ikke se at der er et problem.

Igen - hvis nu folk ikke rendte rundt hver for sig, og slog ders egne
små huller i luften, men koordinerede deres indsats, så tror jeg vi
sammen kunne opnå mere... har du prøvet det ?

Jeg har det sidste halve år haft en oplevelse  af, at de tidligere
mest it-politisk aktive personer i SSLUG, nu virker så "sure" over
balladen omkring bestyrelsen i foråret, og man ikke længere ønsker at
samarbejde de tidligere "allierede". Dette udtrykkes naturligvis ikke
åbent - man ignorerer bare enhver føler og lukker sig inde med sine
venner/nikkedukker/ja-sigere i nye små klubber.

På den baggrund overasker det ikke mig, at det er svært for
OSS-miljøet at blive taget alvorligt af politikerne - er det et fælles
mål eller personlig positionering som "den sande frontkæmper" man
arbejder for ?

Det er ikke kvantiteten af it-politisk aktive foreninger der kan gøre
en forskel, men kvaliteten af disse.

Ovenstående er naturligvis ikke myntet på nogen personligt... det er
bare nogle personlige observationer - please, correct me if I'm wrong.

United we stand,  devided we fall... or felt.

I DFD diskuterer vi netop nu i bestyrelsen, om vi skal forsøge at
arrangere en eller anden form for høring med forskellige politikere
ang. swpat - er der nogen der vil være med til at forsøge og gøre en
forskel ?

Hilsen,
Erik L