Re: Re: [ITPOLITIK] Bell tolling for PNG graphics format?

Peter Makholm wrote:
> Altså sammenhængen er alene at det ene er et softwarepatent der snart
> ikke er noget problem og det andet er en gruppe softwarepatenter der
> udgører et potentielt problem?

Nej. Det syntes som en simplifikation af problemet.

1) GIF udbredt
2) Hovsa, GIF (LZW) krænker patenter.
3) Problemer => alternativt format PNG
4) LZW patentet udløber, vi kan igen bruge GIF frit
5) XML på vej til at blive udbredt
6) 700 XML patent ansøgninger er offentliggjort  (hvor mange ansøgninger)
7) mulighed for at ændre patentpraksis NU igennem softwarepatent
direktivet for at forhindre GIF sagen gentager sig med XML.
8) alternativ, hvis XML bliver patenteret skal vi blot vente
op til 20 år før vi kan fortsætte med XML baseret digital forvaltning
som for GIF.

Den væsentlige forskel er at vi rent faktisk (i princippet, sådan
rent teoretisk, i den mest optimistiske fortolking af de foreliggende
muligheder for politisk indflydelse) kan foreslå at vi ikke gentager
GIF med XML.

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk