Re: [ITPOLITIK] MS Active directory?

On Tue, Jun 03, 2003 at 08:27:42PM +0200, Peter Toft wrote:
> Hvad ved vi om active directory fra MS?
> Det jeg fisker efter er at det jo kommer ind fra højre, og
> derfor melder spørgsmålene sig
> * Er det åbent/lukket? (Jeg kender svaret - giv referencer til svaret)
> * Hvad gør man som bruger på en Linux-maskine i en active-directory
>   styret verden?
> * Hvad er alternativerne?
> hvem/hvad er der skrevet om emnet???

Active Directory er blot en MS implementation af en LDAP server. AD
svarer på mange måder til OpenLDAP pånær at AD har nogle fastlagte
schema'er man ikke kan fjerne har jeg ladet mig fortælle (har desværre
ikke nogen refs). Der burde ikke være noget galt for at bruge en hvilken
som helst LDAP klient til at slå op i AD da den vidst nok følger LDAP
protocol definationen. Dog ved jeg ikke om MS (som sædvanlig) har valgt
at "forbedre" protokollen så rigtige LDAP klienter ikke kan lave opslag.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41