Re: [ITPOLITIK] Re: [PR] Re: [ITPOLITIK] Ny PM om SCO's FUD og swpat ? [was:Bruce Perens: SCO's Big Lie)

donald_j_axel wrote:
Tak for uddybende svar. Jeg er godt klar over at vi foreløbig
(måske kun til 10.juni) ikke har softwarepatenter i Danmark og
måske også andre dele af EU.

For så vidt patentering af software angår, er loven i alle EU-medlemslandene den samme som her i landet. Der er kun juridisk ubetydelige forskelle i formuleringen.

Jeg kan sige dette med sikkerhed, da jeg har nærlæst samtlige
EU-landenes patentlove (i engelsk oversættelse for de sprog
jeg ikke forstår).

Så nu må vi finde ud af, om der i andre lande har været sager
omkring krænkelse af softwarepatenter, som er end med, at patentet
er kendt ugyldigt.

Jeg ved, at der har været sager i andre EU-lande, men jeg har ikke fulgt meget med i andre landes retspraksis på dette område.

M.v.h,

Ole Husgaard.