Re: [ITPOLITIK] Re: [PR] Re: [ITPOLITIK] Ny PM om SCO's FUD ogswpat ? [was:Bruce Perens: SCO's Big Lie)

On Sun, 01 Jun 2003 01:19:44 +0200
Ole Husgaard <sslug@sslug> wrote:

> Hvis man ønsker at anvende et softwarepatent, som man mener er
> ulovligt, skal man før en eventuel retssag igennem en længere
> før-retslig klage- og anke-procedure, som sandsynligvis vil
> tage mindst 10 år. Inden man når så langt som til at få kendt
> patentet ulovligt, er der sandsynligvis gået mindst 15 år, og
> det har sandsynligvis kostet et tocifret millionbeløb. Jeg
> skriver sandsynligvis, fordi ingen endnu er gået denne lange
> vej, da det er langt billigere at betale (ulovlige!) licens-
> afgifter, og fordi patentet alligevel næsten vil være udløbet
> [...]

Tak for uddybende svar. Jeg er godt klar over at vi foreløbig
(måske kun til 10.juni) ikke har softwarepatenter i Danmark og
måske også andre dele af EU.

Så nu må vi finde ud af, om der i andre lande har været sager
omkring krænkelse af softwarepatenter, som er end med, at patentet
er kendt ugyldigt. Jeg skal nok selv kigge med, og jeg går næsten
ud fra, at det har fået en kommentar hos James Bessen. Men hvis
I allerede ved noget om det, så giv et praj!!!

Hilsen Donald