Re: [ITPOLITIK] Re: [PR] Re: [ITPOLITIK] Ny PM om SCO's FUD og swpat? [was:Bruce Perens: SCO's Big Lie)

Steen Jensen wrote:
Carsten Svaneborg skrev:
Jeg har ikke tid til at kigge igennem pvsonline, for at checke
hvilke patenter din virksomheder har fået udstedt. Og jeg har
ikke tid til at kigge deres regnskaber igennem, for at gætte
på hvad værdien af disse patenter er.

Tja, du har ikke tid til at beskæftige dig med kendsgerninger.

Aner du overhovedet hvor meget tid det kræver at læse software- patentbeskrivelser?

Jeg er fagmand indenfor software, og har læst en hel del
softwarepatenter. Alligevel tager det mig mindst een hel dag
at gennemlæse og (nogenlunde) forstå indholdet og rækkevidden
af et softwarepatent.

Selvom software ikke kan patenteres ifølge Patentloven og EPK,
er det allerede udstedt omkring 30.000 softwarepatenter i Europa.

Vil jeg - som softwareudvikler - undgå at krænke dem, skal jeg
i princippet kende dem alle sammen.

Men går jeg i gang med at læse dem alle sammen i dag, er jeg over
100 år gammel før jeg er færdig, og kan begynde at udvikle!

Og lykkes det for EPO og PVS at komme igennem med en lovændring,
som legaliserer deres nuværende ulovlige praksis, varer det nok
ikke mange år før vi har over 100.000 softwarepatenter i Europa.

M.v.h,

Ole Husgaard.