Re: [ITPOLITIK] EFTERLYSNING Venner af åbne standarder

On Sun, Dec 29, 2002 at 11:10:26PM +0100, Kim Schulz wrote:

> Ja da! ISO-HTML, men det er altså MEGET begrænset hvad det har
> med (kan du sige html 1.1 :o)

næh det er HTML 4.01 strict.

> W3C er efter min mening klart at foretrække, selv om de er ved at bleve
> lidt for venligt stemt over for lukkede standarder.
>
> Nogen der har for meget tid og som har lyst til at lege med DTD for
> html/CSS osv :o) Tror desværre at det vil tage en ny gruppe laaaang tid
> at komme op på et niveau hvor W3C er nu.

der er ikke så langt fra ISO-standarden, synes jeg. Men ISOstandarden
bygger jo også på W3C-specifikationer. Dette er dog i tråd med mange
andre åbne standarder, fx POSIX byggede poå AT&T's UNIX-system,
ISO C og ISO C++ på AT&T's sprogudgaver, og for nylig har vi fået
ISO ECMAscript der bygger på SUNS Javascript, og ISO C# og CLI der bygger på
Microsofts C# og CLI .net-standarder.

Men det er svært...

Hilsen
keld