Re: [ITPOLITIK] Nyhed fra Ritzaus Bureau

"Janus Sandsgaard" <sslug@sslug> wrote in message
> Den forstår jeg ikke. Er browser-løsningen en beder løsning, eller kan
> man ikke trække skabelonerne med sig over i den nye teksbehandler?
Browserløsningen gør det muligt at udfylde de samme kontrakter osv.
uafhængigt af den tekstbehandler man bruger, da det er på serveren
tingene (op opdateringerne) sker.
Mange abbonnerer på den slags formularer for at sikre sig at være up to
date med aftaler, kontrakter osv.
Hvis det er en Word-løsning, er man i høj grad låst til netop Word, og
kan ikke uden videre skifte til StarOffice.
Jens Ole Hald oplyste, at det _kunne_ lade sig gøre at konvertere den
type formularer, men også, at det ikke var noget man lige satte sig ned
og gjorde uden videre.
Hvis en kommune skal lægge et konverteringsarbejde ind hver gang, der
kommer en opdatering af en formular, er man noget ringe stillet med
StarOffice i forhold til Word, som bare skal have adgang til den nye
udgave.
Hvis jeg ikke husker helt galt, ville Hanstholm kommune beholde et par
maskiner med en levende MS-Office på, netop til opgaver, der endnu ikke
kan løses tilfredsstillende med StarOffice suiten uden et stort
konverteringsarbejde.
Jeg tvivler lidt på, at firmaer som Dafolo vil begynde med at lave
StarOffice udgaver af deres produkter, før der er mange flere kommuner
og firmaer, der bruger StarOffice, og at der er mange, som ikke vil
skifte til StarOffice fordi firmaer som Dafolo ikke understøtter det.
Ægget og hønen muntrer sig igen, de bæster.
Browserløsningen gør den problemstilling uinteressant, og gør dermed et
skift til StarOffice meget lettere.