Re: [ITPOLITIK] sslug og it-politik i fremtiden

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> Jeg anser mig som IT-politisk aktiv, hvilket primært skyldes, at jeg kan
> se, at aktiviterne i SSLUG på sigt er truet af ulovliggørelse, hvis der
> træffes forkerte politiske beslutninger. Det skyldes ikke (som nogen tror)

Skulle vi ikke skrue lidt ned for dommedagsretorikken, det er
trættende at høre på og ikke sæørligt produktivt at smide samme smøre
i hovedet på alle der er uenige med dig/jer om hvordan it-politikken
bør føres.

Hvis påstanden havde været fuldstændig sand, så havde der næppe været
open source-udvikling i USA i vore dage.

> Jeg tror, at SSLUGs praksis om ikke at give mandat til at tage en sag, er
> grunden til at Anders Feder ikke ser større engagement: Folk kører
> simpelthen for hurtigt trætte, hvis der er et bureaukrati, som alting skal
> igennem.

Det er noget vrøvl at der er meget beukrati der skal gennemføres for
at kunne tage initiativer i SSLUG. Med mindre du anser det for
beukrati at skulle diskutere en sag på sslug-itpolitik.

Derudover er det bare at sende en gennemtænkt mail til bestyrelsen.

Hvis man ikke magter at gennemtænke en sag og formulerer den klart
over for bestyrelsen, så mener jeg ikke at man kan have tillid til at
folk kan fremlægge den fornuftigt over for andre.

> bureaukratiet _endnu_ tungere at komme igennem. Forestil dig, at du kan
> se, at en sag er vigtig for SSLUG, men at det tager mindst en fuld uges
> arbejde at kunne forstå dette. Du vil så næppe kunne forklare dette enkelt
> til bestyrelsen. Du vil derimod nemt kunne forklare det til andre i SSLUG,
> som også har brugt en uges arbejde på at sætte sig ind i stoffet.

Så er sagen for advanceret til at jeg vil lade folk snakke på 6000
medlemmers vegne.

Hvis du ikke kan forklare en sag for bestyrelsen, kan du heller ikke
forklare den for en politikker.

--
SSLUGs julekalender - hver dag fra den 1. til den 24. december
   http://www.sslug.dk/julekalender/