Re: [ITPOLITIK] Mandat og tillid

On Mon, 23 Dec 2002, Erik Josefsson wrote:

> Er egentlig "mandat" = "tillid" ?

Mandat er mere end tillid. Det er også at have lov til at gøre noget, og
at man har denne tilladelse uden at skulle spørge om den gang efter gang.
Jeg kan ikke forestille mig at man giver mandat til nogen, som man ikke
har tillid til, så tillid er en forudsætning for at kunne give mandat.

(Tilliden gælder naturligvis kun et specifikt afgrænset område: De
personer, som jeg har tillid til at gå ned med min skraldepose, er ikke de
samme, som jeg har tillid til at lave aktieinvesteringer.)

> Altså, måske snakker du og jag egentlig om exakt samme sag?
> Men du siger tomat og jag siger tomat?

Du siger potatis og jeg siger kartofler ;-)

/Ole
--
Ønskeseddel (1 dag endnu!). Donation til:
  - http://www.eff.org/perl/join