sslug og it-politik i fremtiden

Jeg har på general forsamlingen forstået det således at
SSLUG-medlemmernes opfattelse af SSLUG's formål - inkluderer at
arbejde imod tiltag som vil hæmme Linux (Opfatter jeg som Gnu & Linux
- en kerne alene er ikke meget sjov).

Med denne Email håber jeg at kunne starte en positiv dialog omkring
hvordan IT-politik'en skal fungerere i og med SSLUG (her mener
jeg at det er MEGET vigtigt at også BSD-DK, MAC div. og andre LUG'er
også kommer med såvidt muligt) i fremtiden.

Mit håb er at vi kan finde den optimale måde, hvorpå det it-politik
arbejde i og med SSLUG kan fungere, således at vi undgår at hæmme de
it-politiske personers initiativer (mere end nødvendigt, hvis
nødvendigt?), og dermed ikke riskerer at afskrække sådanne initiativer,
som ellers ville have været til gavn for alle SSLUG's medlemmer.

Jeg har stor respekt for de mennesker der bruger deres fritid på at lave
et sådant arbejde til gavn for os alle. Ligesom jeg har stor respekt for
de folk der er talere på SSLUG-møder, arrangerer dem etc. og jeg vil
derfor høre jer der laver det it-politiske arbejde, hvordan i synes
it-politikken bør fungere i fremtiden for at tjene vores allesammens
formål bedst.

Jeg håber i vil komme med alle de skøre ideer og foreslag i har, uden at
nogen vil hagle jer ned. Min tanke er at vi kan få alle mulighederne på
bordet, og positive og negative sider ved hidtidige tiltag så vi
sammen kan få en så nødvendig del (som it-politik desværre er) til at
fungere optimalt.

Kommenter også gerne SSLUG's forretningsorden:
http://www.sslug.dk/liste/bestyrelsen/

Og husk - hvis i har nogle negative kommentarer til en måde hvorpå noget
bliver gjort - så kom gerne med et bedre foreslag ;)

p.s. jeg bliver nødt til at løbe nu, men vil være på igen noget af dagen
imorgen.

--
Regards,
Klavs Klavsen - sslug@sslug - http://www.vsen.dk

Working with Unix is like wrestling a worthy opponent.
Working with windows is like attacking a small whining child
who is carrying a .38.