Re: [ITPOLITIK] Om google - lidt tanker om freenet?

"Esben Jensen" <sslug@sslug> wrote in message
> Hvis du brugte en anonym webhost på en stillehavsø istedet for
Freenet,
> ville der nok være større chancer for at børnehaven så dine tænkte
> chikanerier. De har nemlig IE installeret men ikke det nødvendige
> Freenet software.
Hvad jeg gør er jeg ansvarlig for. Hvis jeg er dygtig kan jeg sikkert
skjule mine spor, og slippe fra mine ugerninger.
Hvad freenet serverens ejer gør er at give andre en anonymitet uanset
hvad de vil bruge den til.

> Jeg vil også tro at de mennesker som rent faktisk bruger Freenet er
> udstyret med en smule kritisk sans, netop på grund af dens natur. Dine
> ytringer ville sikkert ikke forårsage meget andet end skuldertræk.
Så hvis min krig mod Mads skulle lykkes, fordi han er så uheldig at have
en chef, der ikke blot trækker på skuldrene, så er det den pris Mads må
betale for andres principper?
Jeg indrømmer min medskyld - jeg brugte Mads som freenet-vært i
eksemplet.
Freenet giver mig adgang til anonymt og uden risiko at sprede de dybt
fortrolige oplysninger jeg stjal om min nabo fra lægens bord. Ingen vil
naturligvis tro en anonym afsender, men en indscannet lægejournal er jo
ikke mit budskab, den har sin egen autoritet uanset hvad modtageren
mener om mig som anonym afsender.
Man kan trække så meget på skuldrene man vil, men ville du mene at det
var helt uden betydning, hvis du var offeret?