Re: [ITPOLITIK] Freenet - den kontroversielle diskussion

"Esben Jensen" <sslug@sslug> wrote in message
> Paradokset er jo eksempelvis at hvis man
> skal have et demokrati, er man også nødt til at acceptere demokratiets
> fjender, så længe de bruger demokratiske metoder - heriblandt
ytringer.

Man kan ikke have et demokrati hvor borgerne ikke har ansvar, og hvor de
ikke skal stå til ansvar for det de gør og siger.
I Danmark har vi kun en enkelt familie, der ikke skal dette, og den er
netop ikke medlem af demokratiet, har fx. ikke stemmeret og er ikke
valgbar til noget som helst. Faktisk er den familie så hævet over
demokratiet, så jeg bevidst har valgt ikke at bruge hunkøn i udtrykket
"Kongen er en finke", jeg skal ikke have noget klinket for en påstand
jeg alligevel ikke står inde for.
Dronningen kan som den eneste her i landet komme med dybt racistiske og
blasfemiske ytringer, uden at kunne blive stillet til ansvar for dem på
anden måde end at blive afsat.
Dronningen kan som den eneste have en computer fyldt med børneporno,
uden at risikere at få den konfiskeret (men det er ikke sikkert at hun
fortsat har et monarki, hvis hun gør det).
Med Oles og andres server bliver vi alle hævet over loven, hold da op
hvor blir det sjovt at være dronning, for nu at citere Preben Kristensen
fra Linie 3.

Man kan ikke gradbøje ansvar, specielt ikke i et demokrati (men man kan
i et monarki).