Re: [ITPOLITIK] Freenet - den kontroversielle diskussion

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> Det må være punkt 7 du er uenig i:
>
>   7. But why is anonymity necessary?

Ja.

>   You cannot have freedom of speech without the option to remain
>   anonymous. Most censorship is retrospective, it is generally much
>   easier to curtail free speech by punishing those who exercise it
>   afterward, rather than preventing them from doing it in the first
>   place. The only way to prevent this is to remain anonymous.

Anonymitet ændre efter min mening ikke på problemstillingen.

De magthavere der har mulighed for at indskrænke ytringsfriheden kan
lige så effektivt indskrænke muligheden for at distribuerer anonyme
ytringer. Der komemr bare nogle flere i klemme.

Jeg mener i øvrigt også at punkt 8 er faktuelt forkert, mens punkterne
9-11 er ganske fornuftige (bortset fra jeg ikke helt er sikker på at
jeg fatter pointen med punkt 11).

--
SSLUGs julekalender - hver dag fra den 1. til den 24. december
   http://www.sslug.dk/julekalender/