Re: [ITPOLITIK] Freenet - den kontroversielle diskussion

On Thu, 12 Dec 2002 18:25:50 +0100 (CET)
Ole Tange <sslug@sslug> wrote:

> Men hverken Postvæsenet eller teleselskaberne garanterer, at politiet
> kan få noget ud af budskabet. Og med en dommerkendelse, så vil
> politiet kunne kræve adgang til budskaberne på min server på samme
> måde som hos Postvæsenet og teleselskaberne (Ligesom dem kan jeg ikke
> garantere, at ma kan få noget ud af budskabet).

Jeg har da på intet tidspunkt argumenteret for at du skulle forholde dig
til indholdet, kun at du bør vide hvem afsenderen er.

> Dette bringer os tilbage til Niels' kommentar: Tele Danmark giver
> ukritisk adgang til offentlige telefonbokse uden at kende de talende.
> PostDanmark giver ukritisk adgang til at sende breve uden afsender.

Der er ret godt styr på modtagerne, hvilket jo normalt er de
interessante i den slags sager. Bortset fra det, kan politiet jo
overvåge folk, og opsnappe deres post/opkald uanset hvor de foretager
dem.