Re: [ITPOLITIK] Freenet - den kontroversielle diskussion

On Thu, 12 Dec 2002, E. Sjørlund wrote:

> "Niels Elgaard Larsen" <sslug@sslug> wrote in message

> Både Postvæsnet og teleselskaberne giver adgang til at politiet kan
> se/høre budskabet mens de har fat i det.

Men hverken Postvæsenet eller teleselskaberne garanterer, at politiet kan
få noget ud af budskabet. Og med en dommerkendelse, så vil politiet kunne
kræve adgang til budskaberne på min server på samme måde som hos
Postvæsenet og teleselskaberne (Ligesom dem kan jeg ikke garantere, at man
kan få noget ud af budskabet).

> Min anke går på at han ukritisk giver adgang til alle uden på nogen
> måde at ville kende dem.

Dette bringer os tilbage til Niels' kommentar: Tele Danmark giver ukritisk
adgang til offentlige telefonbokse uden at kende de talende. PostDanmark
giver ukritisk adgang til at sende breve uden afsender.

/Ole
--
Ønskeseddel. Donation til:
  - http://www.eff.org/perl/join