Re: [ITPOLITIK] XMLTV og rettigheder til TV program oversigter

On Thu, Dec 05, 2002 at 09:52:19PM +0100, Esben Jensen wrote:
> Jeg har selv overvejet noget lignende.

Herligt, skal vi så ikke dele arbejdsbyrden imellem os hvis det bliver
til noget? :)

> Min personlige holdning er at der er tale om en fuldstændig rimelig
> brug. Det bør være den enkelte brugers eget valg hvilken type klient
> der anvendes.

Der er jeg helt enig!

> Jeg er dog ikke sikker på at det danske retsvæsen vil se på det på samme
> måde, og jeg er forholdsvist overbevist om at tv2 vil kalde det tyveri,
> måske ud fra den betragtning at der benyttes dybe links, og at
> reklamerne ikke vises.

Sådan som jeg har forstået udfaldet af diskutionerne her på listen, så
er det ikke dybe links (vrøvleudtryk!) der er problemet, men derimod
systematisk indeksering med dertilhørende links direkte til indhold der
er problemet. Det er ikke aktuelt her da der ikke linkes til noget, der
hentes bare noget data og fremvises på en anden måde end den den
udsendes i.

> Men i og med at der er tale om at det er den enkelte bruger der selv
> nedtager data, og udelukkende benytter det til personligt formål, har
> jeg meget svært ved at se hvordan man juridisk skulle kunne gøre
> indsigelser imod det. Men min fornemmelse har det desværre med ikke at
> stemme overens med domstolsafgørelser i den slags sager. :(

Det er lidt det samme med mig, hvilket er hvorfor jeg spørger her på
listen.

Det kunne især være interessant at høre hvad Erik Lange mener, så Erik,
lad os høre :)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41