Re: [ITPOLITIK] XMLTV og rettigheder til TV program oversigter

On Thu, Dec 05, 2002 at 09:43:53PM +0100, Ask Holme wrote:
> Jeg opfatter ting som programoversigter på hjemmesider som public domain
> indhold som man gerne må kopiere og vise andre steder, så længe du ikke
> registerer www.tv2-uden-ads.dk eller sådan noget bør det da være fuldt

Der er jo ikke tale om at jeg viser tv programmet for andre, der er tale
om et perl script som parser HTML'en på siden og laver en xml udgave som
diverse programmer såsom f.eks. MythTV (www.mythtv.org) og Freevo
(freevo.sf.net) kan bruge til at vise et TV-program på min skærm eller
TV. Så det er på en måde en alternativ klient til fremvisning af den
data der er på deres side - ganske rigtigt uden reklamer.

> tilladt, fra mit synspunkt vil tv2 også bare blive glade da du jo
> udbreder kendskabet til deres tv program, som de gerne til have seere
> til.

Nu er det jo sådan at de ikke kun har oversigten for deres egne kanaler,
men også for DR, alle Viasat kanalerne (TV3, TV1000 o.a.), Canal+ og
diverse udenlandske kanaler. Mit gæt ville være at de muligvis betaler
for at få disse oversigter og dermed ville være ret sure over at disse
oversigter bliver vist til folk uden at folk betaler for dem i form af
at "se" på reklamer. Det er lidt NewsBooster sagen om igen - her er jeg
bare meget i tvivl om hvorvidt det er med loven i hånden at jeg ville
kunne lave et sådan program.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41