Re: [ITPOLITIK] XMLTV og rettigheder til TV program oversigter

Jeg har selv overvejet noget lignende.

Min personlige holdning er at der er tale om en fuldstændig rimelig
brug. Det bør være den enkelte brugers eget valg hvilken type klient
der anvendes.

Jeg er dog ikke sikker på at det danske retsvæsen vil se på det på samme
måde, og jeg er forholdsvist overbevist om at tv2 vil kalde det tyveri,
måske ud fra den betragtning at der benyttes dybe links, og at
reklamerne ikke vises.

Men i og med at der er tale om at det er den enkelte bruger der selv
nedtager data, og udelukkende benytter det til personligt formål, har
jeg meget svært ved at se hvordan man juridisk skulle kunne gøre
indsigelser imod det. Men min fornemmelse har det desværre med ikke at
stemme overens med domstolsafgørelser i den slags sager. :(

--
Esben Jensen