Re: [ITPOLITIK] Tvunget køb af Microsoft licenser

On Wed, Feb 20, 2002 at 01:13:14PM +0100, Michael Nielsen wrote:

> Der er nu ikke meget unix over en mac, man kan ikke få fat i en ordenlig
> kommando line (dog kan det have ændret sig, sidst jeg benyttede MAC,
> var i OS 7).

Ja så vil jeg da godt nok opfordre dig til lige at følge med.
apple har forlængst releaset mac OSX, der bygger på en BSD
kerne. Selve kernen er endda open source, og bliver kaldt
darwin.
Du kan få en shell. Du kan endda få en consol hvis det er
det du vil.
Debian's pakke system er porteret til mac OSX, omend det
hedder fink. Den bruger ikke native X, men du kan installere
en X og køre den i rootless mode ved siden af den normale
grændseflade. Yderligere kan du få office og internet
explorer til OSX, skulle du have de lyster.

Jeg kan kun opfordre dig til at chekke en mac, de er godt
nok smarte og gennemtænkte. Prøv at studere åbne/lukke låse
mekanismen nærmere.

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:15 CEST [an error occurred while processing this directive]