Re: [ITPOLITIK] Tvunget køb af Microsoft licenser

Mads Bondo Dydensborg wrote:

On Wed, 20 Feb 2002, Michael Nielsen wrote:

Er i gang :->, har også fat i konkurance styrelsen.

Desværre har du nok ingen sag. Som Niels pointerer kan man købe en del forskellige laptops uden noget OS.

Det du ikke kan, er f.eks. at købe en laptop med et Geforge 2 GO chipset,
uden at betale for Windows - men spørgsmålet er om det er noget nogen vil
tage sig (seriøst) af.

Ikke rigtigt, du kan ikke købe "state of the art" bærbare uden windows, men du
kan godt købe nogen bærbare, bare du er villig til at vælge gammel teknologi,
eller gå på kompromi med andre ting, dette er den situation der er irriterene,
hvorfor skal jeg tvinges til at købe en anden bærbar end den jeg kan lide. Enten
bliver jeg tvunget til at købe en bærbar (jeg vil have), med windows (jeg ikke vil have),
eller købe en bærbar (jeg ikke vil have) uden windows, der er ikke meget frit valg,
og når man tænker på hvor meget en windows licens koster (op mod 1000 dkr) syntes
jeg ikke det er på bagatel grændsen længer, 10 - 25% af PC'en pris er windows.

Lad mig sige det sådan, hvis man bare blindt ikke gør noget, kommer vi tilbage
til den situation (for ikke så længe siden), hvor producenter ikke kunne sælge
en PC uden Windows. Nu er der få der gør det, men vi burde gøre noget
aktivt for at få dette mere udbredt.

Jeg regner ikke med at få noget ud af det her andet end, der kommer opmærksomhed
på at det er ikke alle salg af windows der er frivillige. Og hvor mange penge folk
smider væk på licenser som de reelt ikke har brug for.

mvh
   mike.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:15 CEST [an error occurred while processing this directive]