Re: [ITPOLITIK] Fri software og patenter (was: FSK støtter monopoldannelse

On Thu, 31 May 2001, Hans Schou wrote:

> Hvad? Okay, jeg er nok blevet hægtet af et eller andet sted, men den må du
> altså forklare. Hvor kan fri software og softwarepatenter _ikke_ have
> noget med hinanden at gøre?

På samme måde, som Open Source og strøm (el) ikke har noget med hinanden
at gøre.

Det er ikke al Open Source der vil kunne blive berørt af software
patenter. Der er ikke en een-til-een korrespondance mellem
problematikkerne.

Men, software patenter (eller rettere ingen) er meget vigtig for en
rigtigt stor del af OSS.

Mads

Geeks aren't interested in politics because government doesn't double its
efficiency and speed once every 18 months.
                                                    -- Slashdot comment