Re: [ITPOLITIK] Regeringens software-oplæg møder hård kritik,

Hovsa, det glippede hos Information :)
On Thu, 24 May 2001 08:38:35 Anne Østergaard wrote:
<KLIP>
>  Professor i ophavsret, Mogens Kogtvedgaard, Københavns Universitet,
> mener, at
>  tiden er den rette til at tillade patenter på software.
<KLIP>
Professorens holdning er uheldigvis blevet fordrejet 180
grader, idet Information citerer ham for følgende.
>  Min opfattelse er den, at tiden ikke er kommet til
> at give patenter
>  på EDB. Jeg har den opfattelse, at den tilstand vi har nu, hvor vi
> holder noget igen,
>  er meget fornuftig, og at man har en ganske god beskyttelse i de
> allerede
>  eksisterende ophavsretlige systemer. Det hævdes jo fra nogle sider, at
> man
>  accelererer udviklingen ved at give patenter, men man kan altså lige så
> godt sige
>  det modsatte. Det er en vanskelig situation, og min opfattelse er, at
> [...]
<KLIP>
Information burde have skrevet følgende:
Professor i ophavsret, Mogens Kogtvedgaard,
Københavns Universitet, mener, at tiden
IKKE er den rette til at tillade patenter på software.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Linux to rule them all, One Resolver to find them,
   One IP to bring them all and in the zone to bind them.