Regeringens udspil om swpat (i Ingeniøren)

fra
http://www.ing.dk/arkiv/010522/swpatent.html

> Virksomheder bør fremover kunne patentere
> software-produkter. Det vil betyde øget
> konkurrence, bedre produkter og mere skub på den
> teknologiske udvikling. Sådan lyder udmeldingen i en
> redegørelse fra Erhvervsministeriet, som
> offentliggøres i dag, tirsdag.

[etc...]

Det virker _ufattligt_stupidt_ af Ole Stavad (EM) at nævne at han vil
øge konkurrencen ved at tillade patentering. Patenter er tildelte
monopoler og mindsker konkurrencen. Jeg fatter ikke hvordan man kan øge
konkurrencen med ved at monopolisere >:-| Man må konkludere at de ikke
er deres arbejde voksen, hvis de ikke kender til de mest simple og
basale økononomiske lovmæssigheder. Alt i alt tyder det på
konklusionerne i EM's redegørelse er mere ønsketænkning med indlagte
forudindfattede politiske motiver end en analyse af problematikkerne.

03

Morten

--   Morten S. Nielsen    mailto:sslug@sslug
--   Institue of Process Engineering            |
--   Danish Technical University                |
--   http://www.ipt.dtu.dk                      |