Re: [ITPOLITIK] Ole Tange på Futurecamp

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> (Lidt pusigt: En garvet fri software-forkæmper er også fortaler for NDA.
> Hvem skulle have troet det?)

Hvorfor ikke?

Problemet med patenter er at de har retsgyldighed for alle, uanset om
man vil spille med i patentspillet eller ej. NDA'er har højst
retsvirkning for dem der aktivt siger ja til at spille med i spillet.

Med patenter hindre du hele verden i at være inovative inden for et
område. Med NDA'er giver man mulighed for at handle inovation for
information.

Jeg tror jeg har skrevet under på en NDA for første, sidste og eneste
gang. Og jeg ved (næsten) hvilke områder jeg ikke må være inovativ
inden for. Den viden har jeg ikke med patenter.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash