Re: [ITPOLITIK] Ikke skadesløs ved patentsøgsmål

Ole Tange wrote:

> [... man bliver kun hold skadesløs, hvis man har en Select/Enterprise
> aftale ...]

Jeg har nu undersøgt det nærmere. Når man tegner en Select eller Enterprise
aftle indgår man også en Microsoft Business Aftale (MBA). Dennes punkt 6
omhander patentkrænkelser og ser ud til at dække de flestes behov.

Jeg spurgte så forhandleren, hvordan jeg billigst kunne få en MBA. Jeg
kunne jo forestille mig, at jeg skulle have mig en Select-aftale med
tilhørende krav om at købe licenser til 500 maskiner - også selvom vi blot
legede at jeg havde 500 maskiner.

Men det kunne ikke lade sig gøre: Hvis jeg ikke rent faktisk havde 500
maskiner, så ville han ikke sælge mig en Select-aftale.

Med andre ord: Hvis du ikke mindst har 500 maskiner, så kan du ikke få en
Select-aftale. Og har du ikke en Select-aftale, så kan du ikke få en MBA.

Hvis SME benytter MS-software og vil forsikre sig mod patentsagsanlæg, så
er de nødt til at gå til Lloyd's i London med mindst GBP25000 pr år.

(Jeg spurgte ikke til Enterprise: Den kræver 1000 maskiner).

/Ole (det prøver knode, som nok får det hele til at se underligt ud)