Så er der nogen, der foreslår patenter på OSS og Free Software!

Så er der nogen, der foreslår patenter på OSS og Free Software-

Skulle det være bedre end offentliggørelse af prior art??

Det er vist kun "følge-erhvervene", der tjener på det! Ikke hensynet til
udviklingen og brugerne- læs i sidste ende os alle i samfundet.

Some URLs:
http://slashdot.org/articles/01/03/21/139207.shtml
http://www.salon.com/tech/feature/2001/03/21/open_source_patents/index.html
http://www.foresight.org/

Det har de vist ikke drøftet med alle os, der skrev under på
underskriftindsamlingen, 77.458 personer.

Jeg er personligt helt overbevist om, at vi slet ikke skal have patenter
på software (any kind).

Det bygger jeg på samme argumentation som i " Softwarepatenter-nej tak!"
se:

http://www.sslug.dk/artikler/information_patent.html

 - og senest beskrevet af Bruce Perens i :

http://www.perens.com/Articles/Patents.html

Denne artikel er jeg ved at oversætte til dansk.

Den kommer ud på denne liste, når jeg er nået igennem første skriv. Det
bliver snart.

Jeg tror, at SSLUG gerne vil give den til Erhvervsministeren og andre.

//Anne

--
Anne Østergaard, sslug@sslug http://www.sslug.dk