Re: [ITPOLITIK] Tidsstempling af prior art software/kildetekst

Ole Tange wrote:
> 1. Lav en kopi af alt, hvad du vil have dateret.
>
> 2. Lav en MD5-sum (et digitalt fingeraftryk, der beviseligt er meget svært
> at forfalske (dvs. det er ikke realistisk at lave 2 forskellige filer med
> samme MD5-sum inden for universets levetid)) af alle filer.
[snip]

Hvordan foretages selve tidstemplingen? Jeg mener, med MD5 alene er det jo ikke noget
problem at forfalske en dato der f.eks. er skrevet som kommentar i koden. Den eneste løsning
jeg kan se er at få en authoritet til at signere koden (med tidsstempling), men det muligt at jeg
bare ikke har tænkt mig om...?

- Anders Feder