Re: [ITPOLITIK] elektroniske patientjournaler

On Wed, 9 May 2001, Morten S. Nielsen wrote:

> Kan man eller bør man _kræve_ at udviklere af edj i DK går ind i healtcare
> OMG arbejdet i forbindelse med udvikling af danske elektroniske
> patientjournaler? Eller i det mindste sørge for at være lidt i sync med
> dette arbejde?

Det vil - efter min mening - være noget problematisk, hvis Danmark
opbygger sit eget system. Hvis jeg nogensinde bliver alvorlig syg, vil jeg
gerne have muligheden for at tage til nærmeste universitetshospital efter
Rigshospitalet - og det ligger i Lund. Derfor bør edj tilstræbe at benytte
åbne standarder. Og det er altid en god ide at deltage i udformningen af
åbne standarder, idet man derved får indflydelse. Det betyder, at vi bør
opfordre med eftertryk at edj deltager i OMG Healthcare DTF's arbejde.

Kneth

--
Kenneth Geisshirt, Ph.D.                mailto:sslug@sslug
Grøndals Parkvej 2A, 3.                 http://kenneth.geisshirt.dk