Re: [ITPOLITIK] Softwarepatentforedrag

Ole Husgaard <sslug@sslug> writes:

> Da der står i loven, at edbprogrammer i sig selv
> ikke kan patenteres, skulle det være klart, at
> edbprogrammer i sig selv aldrig kan krænke patenter.

Det er også hvad jeg mener er mest naturligt. Jeg kan bare ikke
præcist finde lovhjemel for den opfattelse.

Eftersom et patent kun kan dække een opfindelse, har de enkelte krav
i patentet ikke nødvendigvis hverken opfinderhøjde samt et enkeltkrav
vil måske alene kunne udgøres af et edbprogram.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash