Re: [ITPOLITIK] Forslag til politik for krypteringsnoegler

Anna Jonna Armannsdottir <sslug@sslug> writes:

> Hvis der på et SSLUG arrangement så som keysigning til
> Linuxforum 2001 eller  GUADEC indsamles personoplysninger
> af denne karakter, kan det betyde at SSLUG kan holdes ansvarlig.

Du må meget gerne stille med lovhjelm for den påstand. Holder du også
vejvæsnet til ansvar for at der bliver kørt for stærkt?

> Både Hans Schou og Peter Makholm beskriver i sine beskeder,
> at der på arrangementer forlanges og registreres
> personoplysninger som kan være omfattet af registerloven.

Nej, det er heller ikke det der står. Der står at *jeg*, i en person
til person-forbindelse, har forlangt dokumentation for et
forhold. Ingen steder står der at at dokumentationen er blevet
registreret andre steder end i min wetware, som ikke er underlagt
registerlovgivningen.

Jeg har langt fra forlangt og registreret oplysninger, som jeg ville
være forpligtiget til, hvis jeg skulle kalde mig autoriseret
nøglecenter (Lov om digitale signature).

FUT, Reply-to, Mail-followups-to og alt muligt andet til
sslug.misc. (Så kan vi se hvor meget der slipper gennem
maillisteudstyret)

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash