Re: [ITPOLITIK] Softwarepatenter, DKPTO og WIPO

"Anne Østergaard" wrote:
> Ole har fat i noget vigtigt her, og jeg foreslår, at Ole sender sine
> e-mails videre til til sslug@sslug med kopi til sslug@sslug og udbeder sig en
> forklaring (eller anmoder en anden fra SSLUG om at gøre det.)

Der ville nok være mere vægt bag en sådan forespørgsel, hvis
den kom fra SSLUG, end hvis den kom fra en privatperson.

Jeg skrev tidligere, at det at DKPTO ikke har oplyst om
at software som sådan ikke kan patenteres, ser ud til
at medføre at konferencen køres på et forkert grundlag,
idet det ikke er nævnt i oplægget om nationale forskelle.
Det ser ud til at være forkert, idet også England har
oplyst, at de ikke tillader patenter på software.

> Jeg kan ikke huske, om det var om dette emne, at Erhvervsministeriet
> udbad sig en udtalelse fra Justitsministeriet.

Jeg tvivler, siden DKPTO ikke har afgivet fyldestgørende
svar til SCP. Men selvom Justitsministeriet ikke er blevet
spurgt, skulle man tro, at netop DKPTO kender den danske
patentlovgivning.

Ole Husgaard