Re: [ITPOLITIK] Forslag til politik for krypteringsnoegler

On Tue, 01 May 2001 00:36:01 Peter Makholm wrote:

> Ok, lad mig omformullere det: Hvornår har sslug afkrævet nogen at de
> fremviste data underlagt registerlovgivningen?

Hvis der på et SSLUG arrangement så som keysigning til
Linuxforum 2001 eller  GUADEC indsamles personoplysninger
af denne karakter, kan det betyde at SSLUG kan holdes ansvarlig.

Det er nok så uheldigt !

Jeg er ikke i gang med at anklage SSLUG.
Jeg synes bare at SSLUGs politik er betænkelig
som du beskriver den i en besked her på listen:

On Mon, 30 Apr 2001 13:52:01 Peter Makholm wrote:

> Vi kan ikke lave en bedere binding mellem personer og data end det
> omgivende samfund giver os mulighed for. Hvis du derfor prøver at
> snyde i det rigtige samfund, vil dette snyd kunne overføres til det
> virtuelle samfund.
>
> Vi kan måske være interesseret i en binding mellem nøgle og
> emailadresse. (Er det mon det Anna i virkeligheden prøver?). Dette
> finder jeg uinteressant, da jeg ønsker at kunne bruge disse
> teknologier over for samfunder, derfor vil en light-model stride imod
> mit mål.

Det er da meget tydeligt at der er tale om personoplysninger
der kan være omfattet af registerloven.

On Mon, 30 Apr 2001 09:25:17 Peter Makholm wrote:

> *beeep* Jeg tror det var hans kørekort jeg så. Jeg skal mere end bare
> have set en person en enkelt gang, for at sætte mit navn på at der er
> sammenhæng mellem en person og en nøgle. Jeg tror det var første gang
> Kalle var i sslug, så jeg ville ellers ikke have en jordisk chance for
> at vide hvem han var.

Både Hans Schou og Peter Makholm beskriver i sine beskeder,
at der på arrangementer forlanges og registreres
personoplysninger som kan være omfattet af registerloven.

Jeg er ikke i gang med at anklage SSLUG, blot
påpege at dette er uheldigt på flere måder.

- --
med venlig hilsen,
Anna Jonna Armannsdottir       Email: sslug@sslug
Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://germany.keyserver.net : GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint:      E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB