Re: [FORENING] Bibliotekerne støtterMicrosoft-monopol

I sslug.forening, skrev Magnus Østergaard:
>  Fra Information idag den 13 maj 2005:
>
>  "Bibliotekerne støtter Microsoft-monopol
>
>  Bibliotekerne har siden første september haft et godt tilbud til de danske
>  borgere - de kan hjemmefra downloade og lytte til mere end 110.000 sange
>  kvit og frit. Altså næsten alle borgere - for tilbudet gælder kun for dem,
>  der har Windows som styresystem på computeren. Alle Linux og Mac-brugere
>  er med andre ord holdt udenfor."
>
>  [Min mening]
>  Det lader til at It-chef hos Statsbiblioteket, Arne Sørensen har brug for
>  lidt uddannelse med hensyn til Linux og monopoler.
> [...]

Vi har debatteret det på listerne. Hvis der er nogle der har lyst til at
gøre noget (Skrive et brev fra SSLUG eller lign. så skal de være
velkomne).

Jeg har samme problemer med payload.dba.dk, iTunes-fætteren og TDC's
musikbutik.

Alternativt er det jo bare at vente på en DVD-Jon kommer forbi og gør
noget ved problemet.

Man kunne også skrive en pressemeddelelser der klart og tydeligt
fortalte at DRM ikke virker.(Det er ikke muligt at kryptografisk sikre
sig på den måde som de gør).

Jesper