Re: [FORENING] Linux Computer Certifikat

Jesper Krogh wrote:

> Jeg kunne forstille os at vi lavede en mærkningsordning,
> hvor vi stillede en række krav, sammenholdt med noget
> dokumentation til hvordan butikkerne kan teste om de er
> opfyldt. Hvis de er det, så kan de få et klistermærke og
> smide på maskinen for at vise det.

Bortset fra nogle af de specifikke detaljer (som du jo også
lægger op til kan tåle lidt gennemtænkning), så synes jeg
det lyder som en fornuftig måde at gennemføre Phillips idé.

> SSLUG Cert 1 - 2005
> * Maskinen skal kunne installere en af følgende:
>   * Debian GNU/Linux 3.0r6 eller nyere
>   * SuSE 9.0 eller nyere
>   * Mandriva 10.2 eller nyere
>   * Fedora Core 3 eller nyere
>   * Ubuntu Linux 4.10 eller nyere

Den liste skal vi nok indføre et system for opdateringen af.
Jeg ville nok sige én DFSG-fri distribution plus top-fem fra
Distrowatch i den seneste udgave - eller en der højst er et
år gammel.

Jacob
--
»Det der kendetegner en mørk tidsalder er ikke manglende lys
 men overskud af øjne der ikke ser«