Re: [FORENING] Hardwareindkøb-Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

Præ-installation og/eller Linux-butikker med Knoppix-testfacilitet?

For at installere én ekstra PC'er med standardsoftware for en butik per
installationsparty af Ubuntu for hver butik koster ikke nævneværdig
arbejde, og kan gøres sideløbende med de andre vi installerer. Næste
danske udgave af Knoppix har jo allerede fuld OOo-pakke, Firefox,
Thunderbird.

> Jeg vil meget hellere arbejde for at gøre det "nemmere" for
> forretningerne at installere Linux på "tomme" pc'er end jeg vil arbejde
> specifikt med rådgivning/uddannelse af ekspeditenter. ..
Men problemet er tilpasninger til spc. hardware, målretning til spc.
PC'ere. Det ser ikke godt ud - og kan give bagslag hvis ekspedienterne
mis-vejleder kunder om præ-installerede PC'ere og får Ubuntu til at
fremstå som uduelig.

Så seriøse butikker er vigtige - nogen, som måtte mene noget med
Linux-salg og selv yder en indsats i at uddanne eller headhunte
Linuxkyndige ekspdienter.

Derfor støtter jeg at vi går de veje hvor vi hver især har kræfter til at
yde en indsats. Jeg har mod på Linux-butik(ker) med Knoppix-testfacilitet
hjulpet i gang med:

Lad de bedste vinde omtalen evt. viderebragt i første omgang til eks. "Alt
om Data" som læses af mange trans-Win-til-Linux´ere.

> Jadda, men du har stadig ikke overbevist mig om at du overhovedet kan få
> nogen virksomheder til at hoppe på din ide.
Nej MEN mener bestyrelsen det skader open-source-ideen hvis nogle af os
dødelige SSLUGger sonderer OM butikkerne har interessen - så snart vi har
en dansk Ubuntu, en ny dansk Knoppix at gå rundt med samt et par Tux
klistermærker. Ergo kan det komme an på en prøve så snart vi har klædt
hinanden lidt bedre på til det!? Jeg bor tæt på Nordre Facanvej, og har
ikke noget imod at tjekke nogle butikker. Forudsætningen er dog at vi
bliver enige om hvad vi skal tilbyde / anmode om så vi har det samme
Linux-tøj på til lejligheden.

> Jeg er 100% sikker på at
> hvis det ikke var fordi jeg er open-source-tilhænger, så ville jeg
> aldrig gøre det i min pc-biks. Bøvlet ville være for stort.
>
> Dette marked er benhårdt, virkeligt, og der er intet det stopper folk i
> at få rådet og købe den billigste var på edbpriser alligevel.

Absolut benhårdt marked, men derfor kan al ekstra omtale, alle
marginal-markeder som Linux på arbejdsstationer betragtes som og ikke
mindst hvem der er med på beet´ed være afgørende for hvem der overlever og
hvem der uddør.

Hilsen

Phillip