Re: [FORENING] Hardwareindkøb - Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbutik(ker)

Jacob Sparre Andersen skrev:
Steen Jensen skrev:

Jacob Sparre Andersen skrev:

I Danmark ville jeg nok starte med »Tænk og Test«, da
sund og ærlig konkurrence mellem leverandører (og dermed
vel også valgfrihed af styresystem) direkte er en del af
udgiverens formål.

Til orientering kan jeg oplyse, at flere af de test, der fortælles om i Tænk+Test er foretaget i udlandet.

Det er jeg godt klar over.  Men man kunne jo håbe at de
kunne overtales til at lave en _relevant_ test.

Desværre vil det være ønsketænkning. De fleste tests gennem de senere år har man købt eller fået lavet i samarbejde med andre europæiske lande. Dette har nogle gange også betydet, at en test er omkring ½ år gammel, inden den offentliggøres. Meget vil kun være af historisk betydning, når det er ½ år gammelt.
Der er netop sket ændringer, som betyder, at man fremover slet ikke vil lave test i Danmark.

Så indtil en flok glade nørder tilbyder at lave disse test
og levere resultaterne,

Jeg vil nu foretrække at testen i det mindste bliver lavet i
et aktivt samarbejde med Tænk og Test.

Tænk+Test er jo en del af Forbrugerstyrelsen (betalt af offentlige midler), hvorfor jeg ikke helt kan se den store fordel.

Jacob

PS til Steen:
   Ligesom Jan bør du nok lige læse reglerne for brug af
   SSLUG's nyhedsgrupper og postlister.  Den måde du
   citerede mig på var ikke helt heldig.

Formoder det var et spørgsmål om at <klip> noget ud. Jeg har kigget på dette svar, og jeg synes ikke, jeg kan klippe noget ud her. Det kunne jeg godt i den foregående.

Steen