Re: [FORENING] Hardwareindkøb -Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

Jesper Krogh skrev:

> Jeg blev konfronteret med et andet synspunkt en dag jeg debatterede
> dette emne: "Så vil forretningen jo gå glip af fortjenesten ved salg af
> Windwos-softwaren".

Jeg tror ikke de tjener ret meget på windowssoftwaren. Og selvom de så køber
Windows for 700kr og sælger den 800, kan de jo også lægge 100 kr på prisen
for computere uden styresystem. Der er også butikker der sælger
Mac-computere og så får de vel heller ikke direkte fortjeneste ved salg af
softwaren.

> Summa, vores forretningsmodel passer ikke specielt godt i deres verden.

Deres forretningsmodel er at få os til at bruge så mange penge som muligt.
Softwarelicenser, serviceaftaler, udvidede forsikringer, osv. Men de vil
som regel hellere sælge lidt end ingenting.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug