Re: [FORENING] Hardwareindkøb-Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

I sslug.forening, skrev Niels Elgaard Larsen:
>  Der er allerede butikker, der sælge PC'er uden styresystem. De kunne jo
>  hurtigt installere en Ubuntu på en demo-PC, så kunderne kan se hvad de får.

Jeg blev konfronteret med et andet synspunkt en dag jeg debatterede
dette emne: "Så vil forretningen jo gå glip af fortjenesten ved salg af
Windwos-softwaren".

Summa, vores forretningsmodel passer ikke specielt godt i deres verden.

> [...]
>  opfylder vores krav om mærkning, mm. Der kunne godt være en butik på
>  Falkoner Alle, der ville arbejde lidt for at få et officielt
>  SSLUG-certifikat i vinduet, en stofpingvin og omtale i verdenspressen. Og
>  hvis bare en lille del af SSLUG-medlemmere handlede der bare lidt mere,
>  ville butikken få en markant større andel af Linuxkunder og blive endnu
>  mere Linuxkyndige osv.
>
>  Det er trods alt overkommeligt for en butik på en sløv dag at smide en
>  Knoppix i en af maskinerne, prøve deres egne produkter på den, og gå rundt

En rulle klistermærker med:

+----------------------------------------+
| KNOPPIX TESTED                         |
| Det markerede hardware virker          |
| Grafikkort (3D-accelration)            |
| Lydkort                                |
| Netkort                                |

Måske?

Jeg vil meget hellere arbejde for at gøre det "nemmere" for
forretningerne at installere Linux på "tomme" pc'er end jeg vil arbejde
specifikt med rådgivning/uddannelse af ekspeditenter. ..

Jesper