Re: [FORENING] Hardwareindkøb -Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

Jesper Krogh skrev:

> Ja, jeg syntes også det kunne være lækkert. Men jeg har svært ved at se
> deres motivation.

Det kan være blikfang. Og de kunne gratis fylde alle de nyeste programmer
på.

Og hvis de får linuxbrugere som kunder, kan de vel godt have 1 ud 10
demonstrations-PC'er med Linux.

Der er allerede butikker, der sælge PC'er uden styresystem. De kunne jo
hurtigt installere en Ubuntu på en demo-PC, så kunderne kan se hvad de får.

> Hvordan ville dette kunne overføres på SSLUG/Linux?

Vi kan nok ikke stemme om årets printer, webcam, osv. Det er lidt nemmere at
bede medlemmerne om at købe forskellige øl og afprøve dem.

Men vi kunne give et Tux-mærke hvert år til den mest Linuxvenlige butik, der
opfylder vores krav om mærkning, mm. Der kunne godt være en butik på
Falkoner Alle, der ville arbejde lidt for at få et officielt
SSLUG-certifikat i vinduet, en stofpingvin og omtale i verdenspressen. Og
hvis bare en lille del af SSLUG-medlemmere handlede der bare lidt mere,
ville butikken få en markant større andel af Linuxkunder og blive endnu
mere Linuxkyndige osv.

Det er trods alt overkommeligt for en butik på en sløv dag at smide en
Knoppix i en af maskinerne, prøve deres egne produkter på den, og gå rundt
med en rulle Tux-klistermærker.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug