Re: [FORENING] Hardwareindkøb-Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

I sslug.forening, skrev Niels Elgaard Larsen:
>  Hvis staten havde en politik om at hardware, der virkede med flere
>  styresystemer skulle fortrækkes i tilbud, kunne der godt komme flere OS
>  drivere. Selvom det måske skulle være en stat større end den danske.

Eller hvis man havde en "Linux Hardware Institute" ala. OSDL, der
centralt testede hardware mod <seneste stock-kernel> og publisherede
resultaterne, så producenterne kunne sende 1 stk. afsted i den retning.

Måske.. det kommer sikkert en dag.

>  Tak, det ville batte noget, hvis der stod bare en Linuxmaskine i alle
>  Fona/Bilka/Computercity butikker med en Linux med OpenOffice, Firefox,
>  Gimp, digiKam, og alt muligt andet installeret. Det ville endda være
>  nemt at lave en lille sandkasse hver gang en kunde loggede ind.

Ja, jeg syntes også det kunne være lækkert. Men jeg har svært ved at se
deres motivation.

>  Når Ølentusiasterne uddeler ølmærket til et værtshus, er det noget
>  værtshuset er stolt af. Der kommer et skilt op væggen i værtshuset, både
>  værtshuset og foreningen bliver omtalt i medierne. Det samme sker når
>  årets ølnyhed vælges. I starten var det småt med nye øl og der var ikke
>  nogen værtshuse, der havde et ordentligt udvalg af øl. Charlies Bar var
>  det første og medlemmer af Ølentusiasterne stod fra starten for en pæn
>  del af omsætningen.

Hvordan ville dette kunne overføres på SSLUG/Linux?

Yeps, sådan har jeg det også.

Jesper