Re: [FORENING] Hardwareindkøb - Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

> Jeg tror du angriber problemet forkert:
> Problem: Hardwareunderstøttelsen under Linux er ikke altid optimal.
> Løsning1: Få forhandlerne til at pege på de produkter der virker.
> Løsning2: Få producenterne til at understøtte linux.
>
> Vi er kommet milevidt ved at benytte Løsning2 indtil nu
OG det er imponerende godt!
> og jeg mener det er den måde vi skal forsætte.
Enig fortsæt endeligt - aldrig stoppe!, men igen det ene forhindrer ikke
det andet!

> Min måde at købe hardware på er:
>
> 1) Find en vare
> 2) Slå den op på produentens hjemmeside, hvis der er tvivl om
> linux-understøttelsen.
> 3) Beting købet at den virker under Linux.
> 4) Lever den tilbage hvis den ikke gør og rapporter til producenten at
> hans produkt blev fravalgt pga. manglende linux-understøttelse.
Helt fint, men destu færre skuffede novicer destu flere køber
Linux-understøttet hardware, destu større marked herfor destu større
produktion = positiv konkurenceforvridning til fordel for Linux.

> Ovenstående påfører forhandleren og producenten en udgift pga. manglende
> Linux understøttelse, når denne opvejere omkosteningerne ved at
> understøtte og teste linux, så er problemet løst.

Lad os dog presse på og gå flere veje!?

hilsen

Phillip