Re: [FORENING] Hardwareindkøb - Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

I sslug.forening, skrev Phillip Sc  Bøgh:
>  Måske er dilemmaet?: at de rigtig gamle garvede VED hvad de vil købe for
>  at det spiller rigtig sammen i Linux eller ved hvor man finder nem info
>  herom, mens de dødelige har brug for mere rådgivning? Service er det som
>  Linux-prof lever af mens licenser er windows folkenes levebrød - nicht
>  wahr?
>  Det er også spørgsmål om hvor lang tid man har i at nørde tror jeg.

Jeg tror du angriber problemet forkert:
Problem: Hardwareunderstøttelsen under Linux er ikke altid optimal.
Løsning1: Få forhandlerne til at pege på de produkter der virker.
Løsning2: Få producenterne til at understøtte linux.

Vi er kommet milevidt ved at benytte Løsning2 indtil nu og jeg mener det
er den måde vi skal forsætte. Min måde at købe hardware på er:

1) Find en vare
2) Slå den op på produentens hjemmeside, hvis der er tvivl om
linux-understøttelsen.
3) Beting købet at den virker under Linux.
4) Lever den tilbage hvis den ikke gør og rapporter til producenten at
hans produkt blev fravalgt pga. manglende linux-understøttelse.

Det er sådan set ligegyldigt om det er et kabel, 80% funktionalitet i
driveren, kommercielle drivere der gør at det ikke virker out-of-the box
på Linux eller hvad det er. (Man bruger selvfølgeligt en nyere
distribution/kerne).

Ovenstående påfører forhandleren og producenten en udgift pga. manglende
Linux understøttelse, når denne opvejere omkosteningerne ved at
understøtte og teste linux, så er problemet løst.

Jesper