[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
>> > Hvordan kommer du frem til den konklution? En >> > Windows-specialiseret butik ville heller ikke gøre, hvis der er >> > windows på maskinerne. Jeg er 110% sikker. > >> Nu sagde jeg MÅSKE oven i købet melde tilbage - men ift. de >> almindelige windows-specialiserede er der vel lidt mere morale i >> Linux-miljøet - IK ;-) Jeg finder skyndsomt min kvittering, melder >> tlbage og pudser så glorie. > > Problemet er at den slags viden er dyr at have og vedligeholde. Og > jeg tror ikke folk vil være villige for at betale det ekstra. Det må ikke koste én krone - så bliver det ligesom musikforetningerne - at Linuxkøberne går til specialbutikken får rådgivning, og køber så på nettet. Men professionelle og selv undertegnede gider godt spare timer og dages arbejde på at få udstyr, som spinder sammen i stedet for at shoppe tilbudsvarer og betale transportudgifter. > Og når du så har maskinen med Linux og vil købe yderligere hardware, så > er det da en god idé, at der findes butikker som kan finde ud af > installere Linux. Så skal de jo vide, om det stykke hardware, jeg vil > købe, ville kunne bruges i en af deres egne leverancer. Måske er dilemmaet?: at de rigtig gamle garvede VED hvad de vil købe for at det spiller rigtig sammen i Linux eller ved hvor man finder nem info herom, mens de dødelige har brug for mere rådgivning? Service er det som Linux-prof lever af mens licenser er windows folkenes levebrød - nicht wahr? Det er også spørgsmål om hvor lang tid man har i at nørde tror jeg. > Vil det ikke være lettere at løse det problem den anden vej rundt? > > Vi kunne overveje at udvide vores tilbud om installationshjælp fra at > gælde enkeltpersoner der er nye udi Linux, til også at gælde butikker > der gerne vil sælge nogle af deres modeller med Linux installeret. > Med lidt held vil vi på den måde hjælpe _mange_ begyndere på én gang. Godt forslag iøvrigt. Men dit gode forslag forhindrer ikke at vi sideløbende gør det andet - og er der nogen der vil foreslå de handlende om at de profilerer Linux og få Linux-ekspertise, så er det jo op til dem OM de vil bruge energien på det. Men vi skal jo nok tilbyde noget for noget - uden at miste vores etik på vejen. hilsen Phillip P.S. > "Genes don't matter. It's all physics." Gener lægger rammerne for fysikken, miljøet lægger rammerne for hvor vidt vi udfylder rammerne.
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |