[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Home   Subscribe   Mail Archive   Forum   Calendar   Search
MhonArc Date: [Date Prev] [Date Index] [Date Next]   Thread: [Date Prev] [Thread Index] [Date Next]   MhonArc
 

Re: [FORENING] Hardwareindkøb - Fast samarbejdsaftale med Linux-salgsbutik(ker)





Jacob Sparre Andersen skrev:
Phillip Sc. Bøgh skrev:
[ og glemte at skrive hvem han citerede ]

I sslug.forening, skrev Phillip Sc Bøgh:


Men pointen i denne sammehæng er at den slags problemer vil en
Linux-specialiseret forretning tage hånd om og måske oven i
købet melde tilbage.

Hvordan kommer du frem til den konklution? En Windows-specialiseret butik ville heller ikke gøre, hvis der er windows på maskinerne. Jeg er 110% sikker.


Nu sagde jeg MÅSKE oven i købet melde tilbage - men ift. de
almindelige windows-specialiserede er der vel lidt mere morale i
Linux-miljøet - IK ;-) Jeg finder skyndsomt min kvittering, melder
tlbage og pudser så glorie.


Problemet er at den slags viden er dyr at have og vedligeholde.  Og
jeg tror ikke folk vil være villige for at betale det ekstra.

Tja, normalt hører man jo om, at det koster at blive certificeret, hvorfor det altså koster at købe produkter fra MS.
Hvis man vil have Linux og fornuftigt hardware, ville jeg da gerne handle hos en leverandør, der forsøgte at sætte sig lidt ind i, hvad det er han sælger. Ellers kan jeg da handle i Bilka.





Men for ikke at forplumre tråden, så er det vigtigste at den
overvejende Linux-specialiserede butik direkte kan rådgive os
brugere i specielle hardware-problemer, krav og muligheder
eksempelvis som det beskrevne DVD-brænder problem.


Vil det ikke være lettere at løse det problem den anden vej rundt?

Vi kunne overveje at udvide vores tilbud om installationshjælp fra at
gælde enkeltpersoner der er nye udi Linux, til også at gælde butikker
der gerne vil sælge nogle af deres modeller med Linux installeret.
Med lidt held vil vi på den måde hjælpe _mange_ begyndere på én gang.

Jacob

Og når du så har maskinen med Linux og vil købe yderligere hardware, så er det da en god idé, at der findes butikker som kan finde ud af installere Linux. Så skal de jo vide, om det stykke hardware, jeg vil købe, ville kunne bruges i en af deres egne leverancer.


Steen

 
Home   Subscribe   Mail Archive   Index   Calendar   Search

 
 
Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:40 CEST [an error occurred while processing this directive]
This page is maintained by [an error occurred while processing this directive]MHonArc [an error occurred while processing this directive] # [an error occurred while processing this directive] *