[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Kan det have noget at gøre med at man fx. som Mandrake bruger melder sig ind i "Mandrake club" og efterhånden som man får andre kontakter i LINUX-verdenen, vælger nogle fra.(fx. sslug)?
Jeg mener du har den halve løsning. Det er min opfattelse at vi ser en "medlemsflugt" fra begge ender af bruger skalaen.
De nye linux brugere er ikke så nørdede og finder sikkert sslug for teknisk/nørd orienteret samtidig med at en del af de nuværende medlemmer ikke finder linux nørded nok mere og enten har fundet eller er på udkik efter den nye "nørd ting".
Jeg ser det i hvertfald som et spørgsmål om "kunde segmenter". Linux flytter sig hurtigt fra at være en nørd ting mod mainstream og SSLUG må enten leve med vigende medlemstal eller begynde at tilpasse sig de nye "kunde segmenter".
Jeg tror det svært at se noget ud fra de medlemmer der forsvinder fra SSLUG. Det er min fornemmelse at de fleste har været rimelig usynlige på listerne og har været hvad jeg vil betegne som passive medlemmer.
Jeg tror spørgsmålet vi skal stille os selv er: hvad kan SSLUG tilbyde de nye FLOSS brugere, som ikke er hardcore linux folk, men mere pragmatiske brugere med en mere service orienteret indgangsvinkel?
Hvad kan vi som Mandrake club o.a. ikke kan?
T. Levitt har sagt det så rammende: "Ingen kunder har behov for et 6,5 mm bor, men et 6,5 mm hul."
Vi skal altså finde ud af hvilke ønsker vores fremtidige medlemmer har og det gøres dårligt ved at se på de medlemmer vi har.
Det er lidt lige som DSB, som spørger deres eksisterende kunder hvordan de får bilisterne til køre med toget. Det er de forkerte at spørge. DSB skal ud på motorvejene og spørge i myldertiden. Der kan de få de svar de skal bruge.
Hvordan finder vi vores "motorvejskø" og får spurgt vores "bilister" hvad der skal til?
--
> Med venlig hilsen > Kurt Frederiksen > Roskilde
-- Rune
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |